JĘZYK ANGIELSKI – specyficzne potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym wymagają twórczego podejścia do organizacji nauczania, odpowiednich metod pracy i materiałów dydaktycznych oraz właściwego przygotowania nauczycieli i rodziców do podjęcia tego wyzwania; zdaniem Katarzyny Nicholls – specjalistki w zakresie wczesnego nauczania j. angielskiego, nauczanie na etapie przedszkolnym powinno mieć charakter holistyczny. Tak też podchodzimy w Michałku; poprzez muzykę i zabawę, w kontakcie z rodzicem i dużą częstotliwością, uczymy w zależności od grupy wiekowej od 15 do 30 minut dziennie.
JĘZYK NIEMIECKI – kontakt z językiem obcym w przedszkolu daje dzieciom szanse nabycia pozytywnych doświadczeń i rozwinięcia motywacji do nauki w późniejszej edukacji szkolnej. Typowa lekcja to zabawa ruchowa, nauka piosenki oraz gry. Raz w tygodniu w wymiarze 15 – 30 minut bawimy się używając języka niemieckiego.
RYTMIKA ZE ŚPIEWEM I TAŃCEM – jest to metoda wychowania muzycznego, istotą zajęć jest odtwarzanie przebiegu muzycznego za pomocą ruchów ciała, ale jest to również taniec, śpiew, gra na instrumentach, improwizacja ruchowa oraz instrumentalna. Metoda ta poprzez ruch, śpiew i tworzenie realizuje cele wychowania ogólnego, oparte na zrozumieniu tkwiącej w dziecku potrzeby ruchu i aktywności – wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę. Zajęcia rytmiczne to przede wszystkim nauka poprzez wspólną zabawę, która prowadzona jest tak, aby zdobywanie wiedzy kojarzyło się dziecku z przyjemnością. Zajęcia odbywają się codziennie.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA – Naturalną potrzebą dziecka jest ruch. W okresie wzrostu, kościec dziecka jest bardzo podatny na deformację. W okresie przedszkolnym kształtują się krzywizny kręgosłupa i prawidłowy kształt stopy. Mięśnie są słabe i konieczne jest ich wzmacnianie, również praca stawów i więzadeł potrzebuje wzmocnienia. Dlatego ruch intuicyjnie dla dzieci jest tak ważny i potrzebny. Ruch da im szansę uzyskania prawidłowej postawy, mocnych mięśni, ustrzeże od skrzywień, usprawni stawy, poprawi możliwości fizyczne ciała. Dlatego raz w tygodniu dyplomowani fizjoterapeuci Centrum Rehabilitacji Profmed dbają o postawę naszych przedszkolaków.
PIŁKA NOŻNA – zajęcia z piłki nożnej to z jednej strony nauka gry w piłkę, z drugiej zaś nauka zasad fair play, wreszcie nauka współpracy w grupie. Zadaniem tych zajęć jest również rozbudzenie u dzieci zainteresowania sportem. Na zajęciach dzieci przede wszystkim cieszyć się będą ruchem, a elementy piłki nożnej będą wprowadzane stopniowo. Najważniejszym celem jest przekazanie dzieciom fascynacji sportem oraz kształtowanie właściwych postaw poprzez zabawę i współpracę w grupie. Chcemy pokazać dzieciom jak w sposób aktywny i ciekawy mogą spędzać swój czas wolny.
MINIKOSZYKÓWKA – Celem zajęć jest pokazanie naszym przedszkolakom, że sport może być ciekawym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Poprzez realizację opracowanego przez trenera programu ogólnorozwojowego dla najmłodszych, dbamy o koordynację i precyzję motoryki oraz uczymy podstawowych elementów koszykówki. Chcemy dać dzieciom również możliwość spożytkowania nadmiaru energii. Mamy nadzieję na obudzenie w najmłodszych pasji do uprawiania sportu jakim jest mini koszykówka. Po cichu również liczymy na to, że „spod skrzydeł” naszego przedszkola wyjdą gwiazdy światowych parkietów. Ćwiczymy raz na 2 tygodnie.
WARSZTATY KULINARNE – w specjalnej sali kulinarnej, raz w miesiącu, w czapkach kucharskich i fartuchach pichcimy, ach pichcimy…. Gotujemy i pieczemy… Pełen profesjonalizm… A potem konsumujemy, a jak coś zostaje to zabieramy dla rodziców do domu (oczywiście kuchenkę i piekarnik obsługują nauczyciele).
WARSZTATY MALARSKIE NA SZTALUGACH – Na zajęciach dzieci nauczą się podstawowych pojęć związanych z tymi dziedzinami. Dzięki temu będą z łatwością „poruszać” się w świecie sztuki. Z kolei zapoznanie z możliwościami środków plastycznego wyrazu przyczyni się do budowania niepowtarzalnego charakteru i nastroju każdej pracy, inspirujemy się dziełami znanych artystów (m.in. Picasso, Degas, Arcimboldo), a malowanie, nie tylko pędzlami, ale szpachlą, patykiem czy palcami, wywróci wyobraźnię do góry nogami. W ramach zajęć dzieci:
- poznają techniki rysunkowe, takie jak: ołówek, węgiel, pastel, tusz
- poznają technik malarskie, takie jak: akwarela, akryl
- poznają narzędzia plastyczne, takie jak: pędzel, szpachla, ptasie pióro oraz… własne palce, a także wiele innych
- poznają znaczenia słów: kompozycja, światłocień, perspektywa, proporcje, weduta, sztafaż, pejzaż… i wiele innych.
- wykonają wiele prac w oparciu o zdobytą wiedzę
Zajęcia odbywają się raz na 2 tygodnie (zajęcia dla 4, 5 i 6 -latków)
LOGOPEDA – raz w tygodniu przedszkolaki spotykają się z Panią logopedą w celu usprawnienia aparatu mowy bądź skorygowania wad wymowy, diagnozujemy wady wymowy,konsultujemy z rodzicami i wspólnymi siłami rozwiązujemy problemy.
PEDAGOG – każdego tygodnia do dyspozycji rodziców.
PSYCHOLOG – zawsze po umówieniu wizyty.
WŁASNY MAŁPI GAJ o pow. 50 m2 – zabawa do woli,
SALA ZABAW Z DMUCHANYM ZAMKIEM,
PEŁNOWYMIAROWA SALA GIMNASTYCZNA,
WIELKI PLAC ZABAW,
TEATR – raz w miesiącu,
FILHARMONIA NA WESOŁO – raz w miesiącu.
WSZYSTKIE ZAJĘCIA PRZEDSZKOLNE SĄ DLA WSZYSTKICH DZIECI A ICH ODPŁATNOŚĆ ZOSTAŁA UWZGLĘDNIONA W CENIE.