Koncepcja pracy Niepublicznego Przedszkola Językowego Michałek na lata 2020-2024 zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną w dniu 30.08.2023 r.
“POWIEDZ MI, A ZAPOMNĘ. POKAŻ, A ZAPAMIĘTAM. POZWÓL MI WZIĄĆ UDZIAŁ, A ZROZUMIEM”
Konfucjusz
Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:
Ustawa o Systemie Oświaty, Statucie, Programie wychowawczym i profilaktycznym, Programie adaptacyjnym Niepublicznego Przedszkola Językowego Michałek
Misja:
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.
Wizja:
- Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.
- Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.
- Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie oraz naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki bogatej ofercie zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
- Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój. Nauczyciele w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.
- Nauczyciele znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowani merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje, pracują z pasją, ciągle doskonaląc swoje umiejętności.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane.
- Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
- Nasze przedszkole jest kolorowe i nowoczesne. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i piękne zabawki. Nasz plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.
- Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobra opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno – wychowawcze i wpływa na wysoką ocenę. Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalową, a zyskują na tym przede wszystkim dzieci. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.
Cele strategiczne:
- Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny.
- Niepubliczne Przedszkole Językowe Michałek dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci.
- Niepubliczne Przedszkole Językowe Michałek dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych . Posiada nowoczesną bazę.
- Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami.
- Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody.
Wskaźniki efektywności Koncepcji Pracy
Cele strategiczne | Cele szczegółowe |
1. Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny. | Przedszkole wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka. Dyrektor i nauczyciele zachęcają rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola. Nauczyciele wykorzystują różnorodne formy współpracy z rodzicami. W przedszkolu opracowano i wdrożono Program wychowawczy, który wzmacnia role wychowawcy i pedagoga. |
2. Przedszkole dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci | Przedszkole rozwija sprawność i aktywność ruchową dzieci. Dzieci wykazują się odpornością emocjonalną – przedszkole promuje zdrowie emocjonalne. Dzieci wykazują się umiejętnościami prospołecznymi, mają ukształtowane poczucie przynależności społecznej. Przedszkole wyrabia nawyki higieniczne i żywieniowe u dzieci. |
3. Przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych. Posiada nowoczesną bazę. | .Przedszkole wyposaża dzieci w wiedzę o zagrożeniach dla zdrowia i życia oraz sposoby ochrony przed nimi, a dzieciom i pracownikom wiedzy na temat bezpiecznych zachowań. Teren wokół przedszkola jest zagospodarowany zgodnie z potrzebami dzieci i wymogami bezpieczeństwa. Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu, zapobiegając niepożądanym zjawiskom i wypadkom. |
4. Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu, zapobiegając niepożądanym zjawiskom i wypadkom. | Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu, zapobiegając niepożądanym zjawiskom i wypadkom. W przedszkolu realizowany jest program, zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Przedszkole wyrównuje szanse dzieci w dostępie do nowoczesnych środków komunikacyjnych. Dzieci opuszczające przedszkole wykazują się wysokim stopniem dojrzałości szkolnej. |
5.Przedszkole zachęca dzieci do nauki języków obcych, prowadzonej w sposób naturalny poprzez zabawę i twórcze metody. | W przedszkolu odbywa się nauka dwóch języków obcych. W przedszkolu znajduje się kącik Małego Anglisty i Germanisty. Przedszkole zapoznaje rodziców i dzieci z podstawowym nazewnictwem w języku obcym poprzez tablice informacyjne. W przedszkolu stwarzane są sytuacje wykorzystujące słownictwo języka angielskiego i niemieckiego poznane przez dzieci na zajęciach. W przedszkolu umieszczone są nazwy otoczenia dziecka w języku angielskim i niemieckim. |
Wskaźniki efektywności Koncepcji Pracy
Cele strategiczne | Cele szczegółowe |
1. Przedszkole ujednoliciło własne oddziaływania wychowawcze z oddziaływaniami rodziny. | Program wychowawczy (struktura i treści) akceptowany przez rodziców Protokoły zebrań z rodzicami, zapisy kontaktów indywidualnych Plany współpracy z rodzicami – ogólne i grupowe Większa liczba rodziców biorących udział w życiu przedszkola Normy zachowań w każdej grupie Sprawozdania z zajęć pokazowych, otwartych, spotkań ze specjalistami Kalendarz imprez Postępy dzieci widoczne w konkursach Dobra opinia większości rodziców o pracy nauczycieli Tablica informacyjna dla rodziców Edukacja pedagogiczna rodziców ( ulotki, artykuły, informacje na stronie internetowej) Tablice ekspozycyjne z pracami plastycznymi i technicznymi Monitoring sal |
2. Przedszkole dba o zdrowie i prawidłowy rozwój fizyczny, społeczny i zdrowie emocjonalne dzieci | Akcje o charakterze prozdrowotnym. Zajęcia ruchowo-rytmiczne Gimnastyka ogólnorozwojowa Zabawy ruchowe w salach i w sali do ćwiczeń, ćwiczenia poranne Zajęcia ruchowe . Stosowanie zasad zdrowego żywienia. Różnorodne posiłki Nawyki higieniczne u dzieci Udział w zabawach i uroczystościach przedszkolnych Realizowanie planu adaptacyjnego dziecka Kulturalne zachowywanie się dzieci w różnych okolicznościach Kontrakty grupowe Program profilaktyczny dla przedszkolaka Udział w akcjach charytatywnych ,, Góra grosza”, ,, Zbieranie nakrętek” Zapisy w dziennikach świadczące o systematycznej pracy Dzień Babci i Dziadka, Piknik Rodzinny Przedstawienia w wykonaniu dzieci Zapoznanie dzieci z ich prawami, respektowanie praw Pozytywne opinie większości rodziców o dobrych nawykach dzieci |
3. Przedszkole dba o bezpieczeństwo dzieci i dorosłych. Posiada nowoczesną bazę. | Cykl zajęć dotyczących zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, w ogrodzie , budynku przedszkolnym Troska o bezpieczeństwo dzieci Zabawki, sprzęt sportowy i ogrodowy dostosowany do wieku dzieci z atestami. Sale wyposażone w nowoczesne meble i pomoce dydaktyczne Nowoczesna dekoracja sal Pozytywne opinie służ Sanepidu, Straży Pożarnej, PIP Terminowa realizacja zaleceń i nakazów Protokoły przeglądów Certyfikaty i atesty Artykuły dla rodziców na gazetce przedszkolnej Monitoring sal Przeszkoleni pracownicy z zakresu BHP, PPOŻ, Pierwszej pomocy przedmedycznej Realizacja programu profilaktycznego. |
4. Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu, zapobiegając niepożądanym zjawiskom i wypadkom. | Wszystkie dzieci uczestniczą w nauce języka angielskiego i języka niemieckiego. Dzieci posługują się słownictwem poznanym na zajęciach z języków obcych w codziennych sytuacjach. Dzieci biorą udział w zabawach w języku angielskim i niemieckim Dzieci biorą udział w poznawaniu kultury Wielkiej Brytanii i Niemiec Dzieci biorą udział w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego w przedszkolu. |
5. Przedszkole coraz lepiej przygotowuje dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarza warunki do osiągania sukcesów zarówno dzieciom o naturalnym i przyspieszonym tempie rozwoju, jak i dzieciom z trudnościami. | Prowadzenie arkuszy obserwacji dzieci Pozytywne opinie większości rodziców o uczęszczaniu dzieci do przedszkola Wyróżnienia w konkursach Logopedia w przedszkolu prowadzona przez nauczycielkę z kwalifikacjami Plan adaptacyjny Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole Konkursy plastyczne, festiwale, konkursy taneczne Zajęcia rytmiczne Edukacja teatralna Zajęcia językowe Zajęcia plastyczne |